.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آسفالت‌هاي 40 تيكه در ساري
شروع باران بيشتر از همه نعمت است و شكر نعمت بر همه واجب، اما وقتي باران مي‌آيد، چه شديد باشد و چه شديد نباشد، سيلاب در كوچه‌ها و معابر ساري به راه مي‌افتد ...
آسفالت‌هاي 40 تيكه در ساري

امروز باران شديدي در مركز مازندران شروع به باريدن كرد و مثل هميشه خيابان‌هاي ساري تبديل به پارچه چهل تيكه شد.

شروع باران بيشتر از همه نعمت است و شكر نعمت بر همه واجب، اما وقتي باران مي‌آيد، چه شديد باشد و چه شديد نباشد، سيلاب در كوچه‌ها و معابر ساري به راه مي‌افتد.

اينكه كجاي شهر ساري در نظر مسئولان جزو محيط شهري است و بايد خدمات دهند بماند، اينكه براساس گفته مسئولان آب منطقه‌اي مازندران فقط از 10 درصد آب‌هاي سطحي مازندران استفاده مي‌شود بماند، اينكه دانش‌آموز كوچكي هستي و بايد به مدرسه بروي اما آب باران جلوي درب ورودي منزل سيلابي به راه انداخته است بماند، به دنبال اين هستي كه راهي پيدا كني تا زانو در آب نرود بماند و....

‌اما بالاخره ما نفهميدم كجاي آسفالت شهر ساري درست است كه با اندك بارش باران كه نعمت الهي است، نگران آبگرفتگي معابر نشويم.

عده‌اي هم اينگونه مي‌گويند، وقتي باران مي‌آيد احساس خوبي دارم، احساس مي‌كنم شهر تميز مي‌شود، شايد تعبيرش را درست نفهيمده باشيم، منظورش اين است كه با سيلابي كه به راه مي‌افتد زباله‌هاي را كه جلوي درب منزلت گذاشتي را آب مي‌برد، خاك‌روبه‌اي را كه چند ماه است كه جلوي درب ورودي ريخته‌اند مي‌برد يا اينكه گرد و خاكي كه براساس كندن گاه و بي‌گاه معابر از سوي شركت‌هاي حفار ايجاد شده، و موقع راه رفتن همراهت به راه مي‌افتد را مي‌برد و شهر تميز مي‌شد.

باران كه مي‌آيد، باز غصه‌ات مي‌گيرد كه كفش‌هاي نيمه‌پاره‌ات در اين خيابان‌هاي نامناسب كه آسفالت آن شبيه پارچه چهل‌تيكه‌اي است كه مادربزرگ آن را براي گذاشتن لباس‌هايش دوخته، خراب نشود، اما باور كن كه هيچ چيز زيبايي چهل تيكه مادر‌بزرگ را ندارد به اين دليل آسفالت شهر ما چهل تيكه است كه هر كس مي‌آيد و گوشه آن را مي‌كند و دوباره تيكه‌اي به آن اضافه مي‌كند.

به گزارش فارس، اين روزها كه هواي شمال به ويژه ساري باراني شده است اين اتفاقات بيشتر شده است به طوريكه در كنار آسفالت‌هاي چهل تيكه، موزائيك‌هاي پياده‌‌روي ساري هم تبديل با كلاس موسيقي شده است كه با هر قدمي صداي نت سنگ و موزائيك به گوش مي‌رسد.

با بارش حدود سه ساعته مركز مازندران مسير ميدان شهدا تا كمربندي ساري پر از جوي‌هاي پري است كه جاي پا انداختن براي پياده‌روي و رفتن به مدرسه و خانه نيست.

اين مشكل بارها از سوي رسانه‌ها گوشزد شد و مسئولان ظاهراً وقت براي ساماندهي جوي‌ها و خيابان‌هاي ساري ندارند.

مي‌مانيم تا درست شود و ...


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند ساروي 17 مهر 1389
باسلام خدمت دوستان عزيز
ساري تنها شهر مازندران است كه هيچ كوچه ؛ خيابان؛ گذرگاه و ... اي ندارد كه مشكل كنده كاري نداشته و يا به درستي آسفالت شده باشد و در زمينه زيباسازي شهر نيز از آخر در كشور اول است. چون شهردار مردمي ما صبح زود از خواب بيدار مي شود و وقتي در خيابان راه مي رود به دليل خواب آلوده بودن متوجه چاله چوله هاي شهر نمي شود. و در طول روز نيز در جلسات به دليل اينكه زود از خواب بيدار شده چرت مي زند. وقتي باران مي بارد واقعا نمي داني كه با عبور از داخل خيابان آب گرفته چه بلايي سر ماشين شما خواهد آمد تنها راه حل مشكل خواندن آيت الكرسي است و سپس ادامه دادن به راه. من فقط در عجب و سئوال مهمي كه براي من و تمامي همشهريانم به وجود آمده اين است كه مسئولين استاني ما كه در داخل ساري تردد مي كنند از كدام جاده ها عبور مي كنند. آيا با هواپيما يا بالگرد به محل كار تردد مي كنند كه داخل اين چاله ها نمي افتند يا خودشان را به كوجه ... مي زنند. چرا وقتي آسفالتها خيلي مشكل دارد هميشه پياده رو ها را هر سال به صورت اساسي زير و رو مي كنند. به اميد روزي كه نوه ها و نتيجه هاي ما به راحتي در شهر تردد كنند و داخل چاله نيافتند. راستي عوارض را هم به موقع پرداخت كنيد تا در اين امر خطير مشكلي به وجود نيايد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.